75.Meslek,iş icat etmek ve üretmek zihniyetini insanlarda nasıl geliştirebiliriz. Öğrenci Yanıtları

C 75.Mesleki kurslar açmak, Bilim adamlarını projelerinin uygulamasını öğrencilerine yaptırması, doğadaki canlılar örnek alınarak icatlar yapmak. Örneğin; uçaklar kuşlara, helikopterler yusufçuklara bakılarak onların mekanizmaları örnek alarak icat edilmiştir. Her şeye meraklı bir nesil yetiştirmeliyiz. Özden CALP

C 75:Düşünmeye sevk edip imkanlar sunarak. Kamuran BALYEN

C 75.İlköğretimden itibaren düzenli olarak verilen rehberlik çalışmaları ve çocukların düşünsel yönlerini geliştiren derslerle.Dersleri icatlarla,projelerle renklendirerek.Derslerde öğrencilere sanal şirketler kurdurup temelden itibaren öğrencilerin hayal dünyasını iş dünyasına açarak,yaratıcılıklarını geliştirerek bunu sağlayabiliriz. Yudum GÜRER

C 75.İnsanları düşünmeye sevk ederek. Berna AYIN

C 75. Bu durumda kişi veya kişilere fırsat ve olanaklar sağlanmalıdır. Yakup EKİNCİ

C 75. İnsanlara bu ortamları sunmak. İnsanları eğitmek ile olur. MUHARREM POLAT

C.75:Para para para.Çünkü o varsa insan düşünceleri üretmeye yatkın hale gelecektir yani kafasındaki tilkiler gider melekler gelir.Caner ÖZDEMİR

C 75.Bu iş doğru bir eğitimle olur. Eğitim sistemi insanların özeliklerini ve ilgi alanlarını belirleyip kişiyi o yönde geliştiren bir strateji izlemelidir. Süleyman SENEM

C 75.İnsanlara bazı şeyleri öğretmek istiyorsak ilk olrak çalışma alışkanlığını aşılamamız gerekir. Üretmek, icat etmek gibi kavramları insanlara aşılamak ve insanlığa yararlı olmanın güzelliklerini anlatırsak bu şekilde zihniyetlerini geliştirebiliriz. Ferhat ÇENBER

C 75.Yeteneklere uygun meslekleri bıktırmadan ve sevdirerek geliştirebiliriz. Mizbah KARATAŞ

C 75.Öğrenmenin verdiği hazzı insanlara tattırarak meslek, iş icat etmek ve üretmek zihniyetini insanlarda geliştirebiliriz. Emine YARBA

C 75.Eğitim sistemimiz içinde meslek ve iş olanakları bulma konulu bir ders verilmelidir.Bu ders için araştırma yapılmalı ve dünyada diğer devletler nasıl iş sektörleri açtıkları takip edilmelidir.Beyin fırtınaları geliştirip çeşitli konu ve işlerde farklı açılımlar getirmeliyiz.İnsanlarımızı belli bir noktaya empoze etmemeliyiz.Selçuk İNCE

C 75.Daha gelişme çağında ve öğrenmeye meraklı olduğu dönemde,zihni daha bulanmamışken bu düşünceyi onlara aşılayabiliriz.Zaten daha küçüklükten yetiştirmek gerekiyor ki ilerleme kaydedebilsin ve zevk alarak işlerini yapabilsin. Ayşegül CAN

C 75 Öncelikle insanımıza insan, vatan… v.b kavramların sevgisini aşılamalı, onların özgüven duygusunu iyice hazmetmelerini sağlamalıyız. Bunlar yapılırsa eğer; insan ve vatan sevgisi sayesinde insanlık için bir şeyler yapma ihtiyacı duyulur ve özgüven ile de zorlukların üstesinden gelmesi sağlanır. Hatice KAPLAN

C 75. Önce insanların yaşam şartlarını düzeltmek gerekir. Bir insanın biri şe hevesli olması için karnı tok ve başını sokabileceği bir çatısı olması lazım. Çocukluktan başlayan ezberci değil, üretici eğitim ve öğretim verilmelidir. Kübra Sivri

C 75. İnsanların kullanmaya ihtiyaç duydukları şeylerden alıkoyarak bunlara çözüm bulmasını sağlayabiliriz. Çeşitli pekiştireç, dönüt ve ödüller verme bunların üretkenliğini arttırabilir. Erdoğan AKÇİÇEK

C-75)insanları iki haftalığına üniversiteye göndererek. Ramazan BORAN

C. 75. İnsanlara bu ortamları sunmak. İnsanları eğitmek ile olur. İHSAN YILDIZ

C 75.Bu soruya ilişkin geçerli yanıtlar bulabileceğimi düşünmüyorum.bulabilseydim bunu bir model olarak geliştirirdim.Tek düşüncem insan yeteneği ve yetisinin ön plana alınabilmesi.Ercem Çağdaş ZOBAR

C 75. Özgür bırakarak,düşündürerek ve düşüncelerine saygı duyarak. Maalesef herkesin kendine göre bir doğrusu var ve diğer bütün insanların kendi gibi düşünmesini istiyor. Mesela bir Galatasaray taraftarı herkesin Galatasaraylı olmasını ister gerçekten bu arzusu yerine gelirse rekabetin sporun nasıl bir keyfi kalır. İnsan bazen kendisiyle öyle çelişiyor ki çözmek mümkün değil. M. Akif TİRYAKİOĞLU