
 
  
  
  
  
  
  
  
  
 SONUÇ VE ÇÖZÜM
 
           
 Teorik Açıdan 
        
 Ortada bir hastalık varsa  (çevre sorunları hastalığıdır)  bu
 hastalığın müsebbibi ilkel
 insandır. O zaman insanın kendisini,
 hastalığını (çevreyi tahrip edici alışkanlıklar
 ve tiryakilikler) doğru tanıması ve tarif etmesi gerekir. Bu hastalıklarla
 ilgili envanterlerin  teşhis ve  tedavi amacıyla  çok doğru
 toplanıp , değerlendirilip
 tedavinin de eğitim öğretim ve pratik bilgilerle sisteme doğru  yerleştirilmesi ve uygulanması
 gerekir.
        
 Bu amaçla; Çevre sorunlarının (küresel ısınma, erozyon,ses, ısı ,ışık ,enerji,
 hava ,su ve besinin doğal 
 döngülerdeki kirliliği) fert ,aile ,kurum….ülke bazında hangi tip kirlilik yapılıyorsa bunların bilimsel olarak
 envanterlerinin samimiyetle ortaya
 çıkarılması gerekir. Buna göre, eğitim-öğretim siteminin düzenlenmesi ve acilen fert, toplum kurum, bölge, ülke...vb bazında
 tedavi için medya, internet ve eğitim
 kurumları aracılığı ile   halk bilinçlendirilmeli ve algıda değişmezlik yönetmiyle halka   pratik çözümler önerilmelidir.
       
 Bu amacın gerçekleşmesi için; kanuni olarak herkesin  tiryakiliklerini ve alışkanlıklarını;yazılı,sözlü ,resmi ve internet
 aracılığıyla bildirmesi 
  gerekmektedir. 
       
 Yukarıda ki mantık disiplinleri çerçevesinde; "Küresel Isınma,Erozyon ve Çevre Kirliliği" dersinin tüm eğitim-öğretim kategorilerine aşamalı-tamlamalı ve uygulamalı serpiştirilmesi