SONUÇ VE ÇÖZÜM

          Teorik Açıdan
       Ortada bir hastalık varsa  (çevre sorunları hastalığıdır)  bu hastalığın müsebbibi ilkel insandır. O zaman insanın kendisini, hastalığını (çevreyi tahrip edici alışkanlıklar ve tiryakilikler) doğru tanıması ve tarif etmesi gerekir. Bu hastalıklarla ilgili envanterlerin  teşhis ve  tedavi amacıyla  çok doğru toplanıp , değerlendirilip tedavinin de eğitim öğretim ve pratik bilgilerle sisteme doğru  yerleştirilmesi ve uygulanması gerekir.
       Bu amaçla; Çevre sorunlarının (küresel ısınma, erozyon,ses, ısı ,ışık ,enerji, hava ,su ve besinin doğal  döngülerdeki kirliliği) fert ,aile ,kurum….ülke bazında hangi tip kirlilik yapılıyorsa bunların bilimsel olarak envanterlerinin samimiyetle ortaya çıkarılması gerekir. Buna göre, eğitim-öğretim siteminin düzenlenmesi ve acilen fert, toplum kurum, bölge, ülke...vb bazında tedavi için medya, internet ve eğitim kurumları aracılığı ile   halk bilinçlendirilmeli ve algıda değişmezlik yönetmiyle halka   pratik çözümler önerilmelidir.
      Bu amacın gerçekleşmesi için; kanuni olarak herkesin  tiryakiliklerini ve alışkanlıklarını;yazılı,sözlü ,resmi ve internet aracılığıyla bildirmesi
gerekmektedir. 
      Yukarıda ki mantık disiplinleri çerçevesinde; "Küresel Isınma,Erozyon ve Çevre Kirliliği" dersinin tüm eğitim-öğretim kategorilerine aşamalı-tamlamalı ve uygulamalı serpiştirilmesi