21.-Bir insan siyasette çok samimi, dürüst, kapasiteli ve bilgili olabilir.

-Bu samimi insan bir süper gücün devlet başkanı da olabilir.

-Ancak süper gücün Doğal (Vahşi) Demokrasi sistemi ve menfaat farzları ön planda oldukça peygamber bile bu tezgaha girse ahlaken ahlaksız olmaktan yakasını kurtarması olası değilse bu güzel insanların bu sistemlerin farzlarını değiştirmeye gücü yetmedikçe her türlü insan bu sistemin farz ve sünnetlerine yem olmaya mahkum olup kayıp olup gidecekler.

-Sistem kendini geleceğe taşımak ve yaşatmak için her türlü insanı eritip yiyip bitirdiğini kanıtlamıştır.

-Sistem bu güzelim insanları çok yüzlülüğe zorluyorsa ve var olan dürüstlüğünü de edepsizliğini de kötüye kullanmak ve harcamak zorunda kalacaktır.

-Açılan zorunlu zayıf noktalardan çökertilip, olmadı yeni birisini seçin avutmacısı.Önermesini gerekçeli ret ediniz.

C.21. Kısmen katılıyorum.Bazen sistem,sistemler düzeni,dünyanın genel geçer kanunları ve kuralları insanları olduğundan farklı göstermeyi başarabilir.Ancak sen,sen olup yerinde durmayı da becerebilirdin. Ebru YOLCU

 

C.21.Yeni birisini seçmek bir şey değiştirmeyecek. Çünkü sistem bozuk, sistemin yazılımı değişmeli. Salih ARSLAN

 

C.21.İnsan zayıf noktası zorunlulukla açılmaz.Elbette bir yerlerde menfaat söz konusudur.İnsanların bu konuda bencilce davrandıkları sürece, ezilen bu gücü kaldırmak için bir şey yapamaz duruma gelmişlerdir.   Pelin GÜMÜŞ

C.21)-  Gerçekten siyaset başa gelen herkesi doğru yoldan saptırıp yanlış yola yöneltiyor. adam hortumcu, dolandırıcı olup çıkıyor.  Erdal SALDUZ

C–21 Bir sistemin yanlış kişiler tarafından oluşturulması, o sistemin suçu değildir.

Zira kafa yapıları değişirse sistem zaten kendini yeniler. Peygamberleri siyasi yönleriyle günümüzde ki

Sistemi en iyi şekilde oluşturacaklarına tam kanaatim var. Çünkü onlar en asi, en azgın ve en tehlikeli

Kavim ve toplumlara gelerek, bütün sistemlerini iyileştirebilmişlerdir. (Ali AYDIN)

 

C:21) Eğer bir insan siyasete çok samimi, dürüst, kapasiteli ve bilgili ise ve bir süper gücün başkanı ise var olan sistemin menfaat farzları önünde ezilerek değil, aksine var olan özelikleriyle sistemi dizginleştirir. Eğer bu peygamber ise zaten Allah tarafından ve Allah'ın dinini ve kanunlarını uygulatacağı için beşeri sistemler önünde eğilmez. İlyas SÜNMEZ

 

C:21)Bir insan siyasette çok samimi,dürüst,kapasiteli ve bilgiliyse o insan istese her yerde dürüstlüğü,samimiliği sürdürür.ALLAH(CC) insana bu iradeyi vermiştir.Bu insan süper bir gücün başına mı gelmiş yine aynı kişiliğini sürdürebilir Kişiliğini sistemin vahşi demokrasi sistemi ve menfaat tarzlarına feda etmez.Eğer isterse insan öldürerek.insan yok ederek değil insan kazanarak da demokrasiyi getirebilir ve devletini ayakta tutabilir.Ki geçmiş devletlerde görüyoruz.islam ın hoşgörüye,sevgiye,anlayışa,insanları kazanmaya yönelik devlet veya insan fethetme yönteminin uygulandığı devletlerin nice' uzun yıllar ayakta kaldığını görüyoruz.Dolayısıyla bu devletin insanlarında herhangi çok yüzlülüğe zorlanma ve var olan dürüstlüğünü de edepsizliğini de kötüye kullanma ve harcamak zorunda olma gibi bir durum ortaya çıkmaz.Toplumu ayakta tutan da budur.islam ortaya koyduğu yönetim şekli budur.Samimi,dürüst,kapasiteli bir liderin de bunu yöneteceğini zannediyorum.Ama bunu kötüye kullananlar da var tabi.örnek olarak ABD gerçi başkanı da iyi değil ama insanları sömürmesi açısından örnek teşkil edecek bir örnek.Bu ülke çıkarları için önüne çıkan her devlet ve insanı sömürüyor.Bundan dolayı bu ülkenin afetlerden kurtulamadığını görüyoruz Sömürü ve anti-islam a yönelik bir yönetim şeklinin uygulandığı devletlerin ayakta kalamayacağı ortadadır.Sistem bu şekilde değil de bahsettiğimiz İslami yönetim şeklini uyguladığı zaman kendini geleceğe taşır ve yaşatır.iyi insan istedi mi her yerde iyi olabilir.Kendisini dönemin anti-demokratik sömürülerine feda etmez.Aksine bu zıt uygulamaları kendi kararlı,bilgili,kapasiteli kişiliğinde değiştirebilir. Yusuf ACAR

 

C21- Ne berbat bir sistemmiş. Sanki bizde yokmuş gibi ‘’-miş’’ kullandım ama… Düşünsenize demokrasi var; ama senin seçtiğin adam yönetmiyor o ülkeyi. Ülkemizde de öyleymiş ta ki şu son zamana kadar. Yani Ergenekon diye bir şey çıkana kadar böyleymiş. Sürekli ‘’-miş’’ kullanmamın sebebi hiçbir şeyden emin olmamamdır. Kısaca önerme demokrasiyi tam anlamıyla yansıtmadığından ya da tam zıttını içerdiğinden ret edilir. Ferdi KODAŞ

 

C.21: Siyasetçi olmak kesinlikle siyasetin vahşi kurallarına karşı erimek değildir. Eğer günümüz şartlarında siyaset insanlığın vazgeçilmez bir sistemi haline gelmişse elbette bu işin hakkını verebilecek dahillerde olacaktır. Koltuk, para sevdasını diğer değerlerden üstün tutmadıkça ve en önemlisi ırkını üstün nitelikte belirlemese bu ağırlığı kaldırabilir. . M. Nurullah ÖZDEN

 

C21)Bu tür sisteme karşı doğru ölçülerde yönetim ve idare için güçlü bir örgütlenme olmalı ki sisteme söz geçirilsin. Şükran GÜR

 

C21. Ret edemiyorum.dünyadaki bütün siyasetçilerin dürüst olduklarına inanmıyorum.Çünkü siyaset onları dürüstsüzlüğe yönlendirir. Mehmet SARİBATUR

 

C.21.Bu Kurulu menfaat düzenine elbet gün gelecek biri baş kaldıracaktır ve bu düzene yem olmayacak açık vermeyecektir. İşte o zaman yeni birini bulmaya gerek kalmayacaktır. M. Ercan KARA

 

C.21- Tarihte nice iffet abideleri hilafet tahtında yıllarını vermişlerdir. Fakat hiçbiri dürüstlük ve samimiyetten taviz vermemişlerdir. Cevdet ÇAKAR

 

C21. Ret edemiyorum.dünyadaki bütün siyasetçilerin dürüst olduklarına inanmıyorum.Çünkü siyaset onları dürüstsüzlüğe yönlendirir. Sevda MUTLU

C21)Katılıyorum çünkü bütün sistemler ebediyen yaşama çabası içindedir.bunun için inandığı değerleri herkese dayatır.fakat Müslüman’ında inandığı değerler vardır;çerçevesi kuran ve sünnetle çizilen İslam’dır.sistemlerin tüm baskılarına rağmen Müslüman’ında  inançlarından ödün vermesi mümkün değildir. Ubeydullah ERTAŞ

 

C.21- Madem her gelen kişi aynı şekilde hareket ediyor, kişilerin bir öneminin, ayrıcalığının olmayacağı bilinip sistemin değiştirilmesi gerektiği vurgulanmalıdır. Serdar AKTAŞ

 

C.21- İnsanlar arasındaki menfaatlerden dolayı kişilerin bencilce davranması kaçınılmaz olur. Güç yoksunu bir takım insanlarda tüm bunlara boyun eğmek zorunda kalırlar. Serpil ARİCİ

 

C.21-Öbür dünyada Yüce Allahın karşısına çıktığımızda benim dönemimde ahlaklı ve dürüst olmak iyi bir erdem değildi diyemeyiz. Seyfettin SEYHAN

C.21.Bence burada anlatılan her şeyde eğer kişi erdemli ve aynı zamanda bilinçli ise. 
ne sistem ne kötü insanlar nede cahiller onu kötü emellere alet edemez Beyrivan GÖKTAŞ
   C.21. Bir insan siyasete girerken onun samimi dürüst ve ilerletici olmasına dikkat edilir ki o toplumu yönetmede sistemin kurallarını uygulayarak geleceğe taşıyabilmelidir. Bu insanın kişiliği oturmuşsa sistemle beraber kimsenin siyasi oyununa gelmeden başarılı bir şekilde yapar. Sema YILDIRIM

 

C 21.Burada siyaset kirli olduğunu gösterir.Bunu da kirleten insanlardır.Biz kimi başkanlığına getirsek bile zamanla o birey de yok etmeye çalışır.Bunun nedeni  siyasetin tabanındaki insanların sürekli karmaşa çıkartmasıdır. Mehmet Tahir ELGÜN

 

C.21-Anlatıldığı üzere siyaset;düzenbazlığı,yalanı,yanlışı  ve zulmü her daim içinde barındırır deniliyor.bu anlamda önerme kısmen doğru olabilir.çünkü ifade her mertebeden siyasi insanlarda bu özellikleri saymaktadır.Ancak ifadenin tamamen yanlışlığını ispat eder nitelikte  liderler yasamıştır. Bunun en iyi örneklerini de;büyük siyasi liderlik makamını bile aşar derecede yetkiye sahipken doğruluğu ve adaleti merkez yapabilen H.z Ömer(r.a)gibi nice değerli insanlar vermiştir. Murat YILANLI

 

C.21. Böyle bir güce sahip insanlar sapabilir,bunu kullanabilirler. Ama peygamberlerin en üstün ahlak sahibi olduğunu düşünürsek bu yolda sapacaklarını düşünmek yanlı olur. Peygamberlerin canları pahasına en yakınlarına karşı bile mücadele ettikleri tarihte ve dinde yer alır Fatma ALTUN

 

C.21.dürüst ve ahlaklı insanlar sisteme kul olmuştur. Hâlbuki sistemin insanlara kul olması gerekir. Eğer bu sistemde insanları rahatlıkla harcayan, onları hiçe sayan değerler varsa ve bu değerler değiştirilmek istendiğinde sistem işe el atıyorsa o toplumun insanları kargaşa içindedir.

                                                                                                          Ersin ŞİMŞEK

 

C.21.menfaatlerin gözetildiği bir ilişki buz üstüne kurulmuş bina gibidir. Menfaatler ortadan kalktığı an ilişki bitmiştir. Siyaset de menfaat üzerine kurulan bir düzendir. Dolaysıyla bunda da sağlam karakterlik veya sağlam ilişkilerden bahsedilemez. Mehmet Rauf ORHAN

 

                                                                                                                            

 

C.21-Bilgili,kararlı,samimi,dürüst,en önemlisi de ahlaklı insan yetiştirirsek var olan adaletsizlikleri ortadan kaldırır,yeni bir adalet kurabiliriz.Yani;sistem her insanı yutamaz,elbet sistemi yutacak elemanlar yetiştirebiliriz. Kemal ASLAN

 

C.21  Kapsamlı bir genelleme yapmak yanlıştır. Çünkü tarihte bu sistemle hem başarı sağlamış hem de özgün değerlerini korumuş insanlar vardır. Dolaysıyla eğer bir insan kararlıysa özgünlüklerini koruyarak istediğini yapabilir. Sonuçta her şey insan da bitiyor.   Gülsüm GÜLTEKİN


(C.21) Çoğu insan bilgili, dürüst, saf olduğu halde devlet sistemine kayboluyor ve acımasız bir sona sürükleniyor. Bu durumda insanın uyanık, güçlü ve kapasiteli olması gerekir. Ayfer GÜRBÜZ

 

C:21)  Kapsamlı bir genelleme yapmak yanlıştır. Çünkü tarihte bu sistemle hem başarı sağlamış hem de özgün değerlerini korumuş insanlar vardır. Dolaysıyla eğer bir insan kararlıysa özgünlüklerini koruyarak istediğini yapabilir. Sonuçta her şey insan da bitiyor.   Kerim DURMAZ 

 

C21)bir insan noksansal bir şekilde yani zayıf noktası bulunmadan siyasette eriyip gitmez mesela bir siyasetçinin zayıf noktası para ise siyaset bu zayıf noktada onu eritip bitirir ama insan zayıf noktası yoksa insan siyasete şekil verir siyaset insana değil Mehmet ULUS

 

 

C.21: Bu gibi bir sistem çok uzun süre kendini ayakta tutamaz. Gücünü halkından almayan bir iktidar uzun süre devam edemez. Örneğin Hitler, Saddam Hüseyin. Siyasette dürüst, samimi kapasiteli birinin bu bozuk sistemlerde başa geçmesi mümkün değildir. Sistemi kuranlar başa da kimi koyacaklarını bilirler. Dürüst siyasetçiler böyle bir sistemin başına geçmez. Mevcut sistemi değiştirmek için uğraşır. Serkan İNAN


21-)
 Bu sistemin çarklarının işlevsiz hale getirilmesi zorunludur.sistemleri insanlar geliştirir ve ortaya koyar.pes etmek, zorunluluğu görünce kaçmak,liyakatsız insanların işidir. Prensipli ve inançlı insanlar sürekli başa geçmeli ve toplum tarafından desteklenmelidir. Durum böyle iken hiçbir sistem çökertilemez değildir.yeter ki inanç, samimiyet ve destek olsun. Metin ERGÜL