38.Geleceğimizi güzel ahlaklı, bilgin-alim ve her şeye doğru empati duyan insanların mutlak ve kesin kontrolündeki en güçlü kadroları yetiştiren eğitim sistemleri dokumalıyız ve hazırlamalıyız. Önermesinin sakıncalarını ve eksikliklerini yazınız.

C.38. Doğru gibi görünebilir ama tamamen mükemmeliyetçilik insana özgü bir vasıf değildir.Eksik yönlü insanlar bize eksiğimizi tamamlamamızda daha çok faydalı da olabilirler. Ebru YOLCU

 

C.38.Bu tür bir eğitim sonucu bağnaz bir cet yetişebilir olmaması için hür iradesi etkin kılınmalıdır. Salih ARSLAN

 

C38- O kadar güzel yazılmış ki ne bir sakıncasını ne de bir eksiğini görebiliyorum. Keşke böyle bir eğitim sistemi hazırlasak ta artık etrafımızda önermede anlatılan insanlardan görebilsek. Ferdi KODAŞ

 

C.38: İnsanın robot olmadığı ve en önemlisi nefis denilen illeti taşıdığını biler ve anlayarak yola çıkıp insanların mutlak ve kesin dört dörtlük yetiştireceğim iddiası yerine insanları bu yola hazırlamaya çalışmak daha mantıklı olacaktır. M. Nurullah ÖZDEN

 

C.38.Bir seneye bağlı kalmak ve kontrolünde  kalmak kısıtlamalar getirir.Yanlışlıklar, eksiklikler doğurur.    Pelin GÜMÜŞ

 

C–38 Bu önermenin sakıncalı kısmı her şeye doğru duygudaşlık duyulmasıdır. Bence, duygudaşlık doğru olan şeye duyulmalıdır. (Ali AYDIN)

 

C.38)- Böyle bir eğitim sisteminin çıkması için medrese eğitimi verilmesi lazım. Günümüz sistemleri bunun tam tersini yapıyor.   Erdal SALDUZ

 

C:38) bir seneye veya zamana bağlı kalmak, yanlışlıkların ve kötülüklerin ortaya çıkmasına sebep olur. İlyas SÜNMEZ

 

C:38) Bu bizim sürü zihniyetine sahip olduğumuzu bir göstergesidir. Neden hep bir çoban ararız da kendi kendimize yetemeyiz? Tabiî ki bilgin,alim ve doğru empati duyan insanlara ihtiyacımız vardır.Yusuf ACAR

 

C38)toplumların refaha huzura eşit özgür bir hayat yaşayabilmek için toplum fertlerinin demokratik bir zeminde eğitim alıp sistemin kadrolarında hizmet etmelidir. Şükran GÜR

 

C.38.Empati işin yalnızca bir boyutudur. Bunun yanında sempati özdeşim saydamlık şeffaflık gibi özelliklerinde dikkate alınması gerekir. M. Ercan KARA

 

C.38. Eğitimin doğru ve eksiksiz yapılandırılması için doğru kadroların yetiştirilmesi lazım.doğru düşündüğünü doğru empati şeklinde aktarabilen eğitimcilerin yetiştirdikleri bireyler de mükemmele yakın olurlar.bunun için önermenin eksik tarafını sakıncalı yönünü görmüyorum. Mehmet SARİBATUR

 

C.38- Yetiştirilen insanlar bilgin empati duyan ve ahlaklı olmasından yana daha çok samimi ve fedakar olması gerekiyor. Cevdet ÇAKAR.

 

C:38) Bir yıla veya zamana bağlı kalmak, yanlışlıkların ve kötülüklerin ortaya çıkmasına sebep olur.

Sevda MUTLU

C38)katılıyorum çünkü toplumun böyle bir eğitim sistemine ihtiyacı vardır. Ubeydullah ERTAŞ

 

C.38- Öğrenciler bu aşamada zorluk çekerler. Bu nedenle eğitim sistemimizde öğrenciye görelik ilkesinin uygulanması gerekir. Serdar AKTAŞ

 

C.38-  Bu çok güçlü kadro öğrencilerin öğrenme aşamasında güçlük çekmesine neden olabilir. Bu nedenle bu eğitim sisteminin kadrosunda her öğrenci seviyesinde uygun öğreticilerin yer alması gerekmektedir. Serpil ARİCİ

 

C.38- Eksiksiz ve yanlışsız insan yetiştirmeye çalışmak insanın doğasına aykırıdır.Çünkü insan hata yapmaya meillidir.Eğitimde bu tür sistem oluşturulursa yanlışa tahammülsüzlük doğar ve bir kaosa doğru yol alır. Seyfettin SEYHAN

 

C 38.Mükemmel insanlar  yetiştirildiğinde insanın hatta yapma olasılığı azalır.Biz biliyoruz ki birey hatta yaparak daha kalcı öğrenme sağladığını onun için bırakılsın hatta yapsın yaptığı hatalarla kendisini geliştirir. Mehmet Tahir ELGÜN

    C.38.İnsanları kontrol altına almak yanlıştır.Özgür ve kendi sınırını bilen insanlar yetiştirilmelidir. Sema YILDIRIM

C.38. Bence her  insan her kese karşı sevgi besleyemez beslese bile göstermeye ne vakti nede enerjisi vardır böylelikle herkesle empati kuramaz.Böyle bir eğitim sistemini de kurmak imkansızdır Beyrivan GÖKTAŞ

C.38-Eğitim sisteminin sadece öyle insanların kontrolünde olması yanlış bir duruma yol açabilir.Çünkü insan şaşar, beşerdir.Kontrolünü kaybedebilir ya da bunu farklı amaçlar için kullanabilir. Kemal ASLAN

 

C.38-Zamanında bunu yapabilen toplumlarda refah ve huzurdan daha kötü bir ifade bulmanız istisnai bir durumdu.Ancak uygulama şimdi gerceklesemeyecek derecede düşünceden uzaktır. . Murat YILANLI

 

C:38)  Eğer böyle bir durum yaşanırsa çok tehlikelidir. Çünkü böyle bir durumda eğitim ve öğretime tabi olacak kişiler bu güçlü kadronun otoritesi altında olacak hep aynı zihniyetli bireyler yetişecek dolaysıyla bir zihniyet çeşitliliğinden söz edilemeyen.   Kerim DURMAZ 

 

 

C.38: Önermenin sakıncası her şeye doğru empati kurulması oysa sadece iyi olana empati duyulur. Ayrıca insanların kesin kontrolunde olması bir başka sakıncasıdır. Çünkü her insan hata yapabilir. Eğitim sistemlerinin maneviyatının olmaması ise eksiğidir. Serkan İNAN

 

 

C.38.Bence doğrudur. Çünkü devletin önemli kadrolarına vicdanlı insanlar gelmelidir. Ancak böylece toplum kalkınır ve devlet hak ettiği yere gelir.Ersin ŞİMŞEK

C.38. geleceğin güzel ahlaklı, bilgin alim ve har şeye empati duyan insanlarla dokumamız halinde birçok sıkıntımızı ortadan kaldırmış oluruz, işin ehline verilmesi halinde işte aksama olmayacağı gibi, kalitede de artma olur.       Mehmet Rauf ORHAN

 

C.38.Bu tür bir eğitim sonucu bağnaz bir cet yetişebilir olmaması için hür iradesi etkin kılınmalıdır. Fatma ALTUN

 

C38)Eğitim sistemi hazırlanırken toplumun belli bir kesimi için değil toplumun tamamı için eğitim sistemi düzenlenmelidir. Mehmet ULUS

 

C.38)Eğitim sistemine hizmet noktasında bilgi ve ahlak açısından tam donanımlı olmak olumlu bir profil çizse de mutlak ve kesin kontrol, bu sistemi kısır bir döngüye hapseder. Kontrol edilebilirlik bir sistemin kaliteli ve dinamik bir yapı kazanmasını sağlar.Ayfer GÜRBÜZ

C.38 Bir seneye veya zamana bağlı kalmak, yanlışlıkların ve kötülüklerin ortaya çıkmasına sebep olur. Gülsüm GÜLTEKİN

38-) Böyle bir eğitim sistemi oluşturmak imkansız gibi bir şeydir. Çünkü iyi  ve kötü kavram, eksik ve mükemmel kavramı iç içedir. Metin ERGÜL