Süper Komple İtfaiye Arabalarının Kaliteli İmalatı

 

   İnsanların yaşamı ve güvenliği bu araçlara bağlıdır. Bu araçların üretimi pıerce  şirketinde yapılmaktadır. Yeryüzünde en çok itfaiye aracı üreten şirkettir.

    Bu araçların yapımı, dev kafesler, yüksek basınçlı hortumlar, hava yastıkları ve uzun merdivenler var. Bu araçlar normal bir araç değildir. Her türlü zorluklara dayanıklı bir kurtarma aracıdır. İnsanların hayatlarını kurtaran bir araç normal olmamalı. Pıerce  şirketi ileri teknolojili bir araç tasarladı. Yangınlarla savaşıp hayat kurtardılar. Yılda 1800 adet itfaiye aracı ürettiler. 30 metre uzunluğunda merdiven ile sonuca ulaştılar.

    Güçlü su pompasıyla dakikada 70.500 litre su sıkabiliyor. Bu araçlar yüksek manevra kabiliyetine sahiptir. Harekete duyarlı güvenlik önlemleri alıyor. Pıerce şirketinin 75..000 metre karelik bir çalışma alanı bulunuyor. Bu araçlar muazzam genişlikteki bu alanda üretiliyor. 45 gün 1500 işçi ve çok sayıda kas gücüyle 2000 üzerinde özel tasarımlar söz konusu. 33.000 üzerinde ise itfaiye teşkilatı var.

    Bu araçları üretmek için çok özel eğitim almış mühendisler görevlendiriliyor. İsteklere göre farklılaşmış bu araçların yapımı bandı, esnekliği, kasası en özel biçimde tamamlanıyor. 3000 litrelik dev su tankı yüksek güçlü pompalama gücüne sahip. 7000 kg’lık merdiven dönen bir platform ve 4 hidrolik kol tarafından dengeleniyor. 30 metreye kadar yükseliyor.

    Saşi ‘ nin  şekil aldığı kasa bölümünden aracın yapımına başlanır. Bu aracın ağırlığı 32 tondur. Kafesin yapımı 2 çelik rayla yapılıyor. İki siyah kirşten oluşuyor. Bu  rayları düz ve hizada tutmak gerekiyor. Bir kaldıraç kol ve hava basınçlı dengeleyici ile rayları birbirinden 86 cm uzağa yerleştirir. Daha sonra dikey kirişler eklenir. İşlemi biten saşi süspansiyona gönderilir. Süspansiyonda  motorun temel parçaları bulunur.süspansiyonun adı TEK 4 dür ve zaman kazanmayı sağlar. Can kurtarabimek için bu araçların zaman kazanmaya ihtiyacı var. Tek 4 süspansiyonu askeri araçlarda bulunur. Pıerce şirketi buradan model alarak üretime geçmiştir. Bu süspansiyonların her bir parçasını üretmek için lazer kesici kullanlır. Kurtarma aracının eksiksiz ve yanlışsız olması gerekir. Bu nedenle çok hassas kesim yapılır. 4000 wattlık bir güçle kesiliyor. Tamamen metal kullanılıyor. Bu araçların fren sistemi saate 95 km giden bir kamyonu normale göre 20 metre daha kısa bir mesafede durdurur. Normal bir arabanınkinden 10 kat daha büyük. Bir diğer fren kilitleme yapmayan sistem ise ESC (elektronik stabilite) dengeyi sağar. Yön ve hızı tekrar kontrol altına alıyor. Tekerler sıradan lastiklerin çapı 37 cm bu araçların lastik çapı 57 cm dir. Teker metal teker ve lastik arasında özel bir koruma bandı var. Olası bir lastik patlaması olayında lastikler tekerlere bağlı kalıyor. 3 m eni ve 4 m boyu olan kabinde kamyondaki tüm mekanik sistemleri yönetme, izleme imkanı sağlıyor. En son bu mükemmel aracın boyanması işlemine geçiliyor. Krem rengi bir efoksin maddesine mavi renkte ki özel kimyasal katalizör karıştırılıyor. Bu katalizör kimyasal bir tepkime oluşturarak macunu sertleştiriyor. Daha sonra macun metal yüzeye eşit miktarda yayılıyor. Kuruyan bu efoksin maddesi zımparalanıyor. Bu efoksin maddesi kapıların yapışmasında rol oynar. Bu da zaman kazandırır. Üzerinde ufacık bir leke, toz. Kir kalmayacak şekilde temizleniyor. Sonra boyama işlemine geçiliyor. Boyandıktan sonra 180 derecelik fırında pişiriliyor. Dizel  merkezi mekanik sisteme bağlıdır.

    Kazalara karşı çok sık güvenlik önlemleri alınıyor. Kemer kişiyi sabitliyor koltuk iniyor kafa herhangi bir çarpmaya karşı önlem alınıyor. Hava tankı kullanılarak nefes alınır. Hava yastıkları hemen açılır. Tüm güvenlik önlemleri üst düzeyde.  19 yy modern kamyonları elle yerleştirilen merdivenler, kova ekipleri ve buhar gücüyle çalışan pompalar vardı. Yeni inşa edilen gökdelenler bu tür itfaiye gibi kurtarıcı ekiplerin gelişmesini sağladı. 1913 yılında pıerce kardeşler tarafından bu şirket kurulmuş. Bu şirket 1956 yılında ilk siparişini aldı. Minia polic şehri için 41 adet yangına müdahele romorku istendi.

    Bir ifaiye aracında olması gerekenden çok daha fazlasına sahip bu mükemmel tasarımlar can kurtarma yolunda yep yeni farklılaşmış tasarımlarla ilerlemeye devam ediyor.

 

Aşağıdaki Soruların Cevapları Filmin Ayrıntılarında Vardır.

 

1)     İtfaiye araçlarının bu denli ilerlemesini sağlayan kurucu kim?

2)     Pıerce şirketi ilk siparişini nereden almıştır?

3)     Bu araçların kapılarının yapışmasını sağlayan madde nedir?

4)     Önceden nasıl türlerde itfaiye araçları vardı?

5)     Kamyondaki tüm mekaniksel sistemleri yöneten birimin adı nedir?

6)     Pıerce şirketinde bir araç kaç günde yapılır?

7)     Kazalara karşı alınan güvenlik önlemleri nelerdir?

8)     Aracın yapımına nerden başlanır?

9)     Bu aracın fren sistemini açıklayınz?

10)  Metaller ne ile kesilir?

11)  İtfaiye teşkilatı kaç bin üzerindedir?

12)  Pıerce fabrikası yılda kaç tane araç üretir?

13)  Bu araçlar kaç günde üretiliyor?

14)  Araçda bulunan ve yüksekliği 30 metreye yükselen yapı nedir?

15)   Aracın çalışmasını sağlayan dizel nerede bulunur?

 

 

 

HAZIRLAYAN: GAMZE NUR ERTÜRK

NO                 :10010002036

BÖLÜM          : BİYOLOJİ ÖĞRETMENLİĞİ