S20.Akıl her şeye çok ayna ile bakar düz ayna ile (gerçekçi)değerlendirir: Zeka ise (izafi bakar);doğa’ya dev, doğa ötesine tümsek, frekansındakilere ise düz ayna ve tersi kombinezonları ile bakmak ve görmek ister. Önermesindeki eksik ve yanlışlar nedir? Neden?
C.20:Doğrudur fakat bence zeka hem doğa hem de doğa ötesine dev ayna konumundadır diğerlerine katılıyorum.   Ali Rıza SERTKAYA 
C.20:Bence doğrudur.    Rıdvan ERTUŞ   
C.20:Akıl bize doğuştan Allah tarafından verilmiş bir yetenektir. Her insanın aklı vardır. O yüzden akıl her şeyi olduğu gibi düz mantıkla görür. Oysa zeka kişiden kişiye az veya çok diye değişir. Bu nedenle de zeka doğa olaylarını kanıtlanmış kurallarla, doğa ötesini ise görmek istediği gibi görür.  Derya AKAY
C.20:Akıl her şeyin doğasındaki özü arar, yalan yanlış iş yapmak zeka ise işin farklı açılarını algılamaya  çalışır. Murat AKBAŞ
C.20:Akıl her şeyde güzel şeyler görmek istiyor. Zeka olaylara genellikle olağan üstü nitelikler ekleyip büyütüyor. Her şeyi zekasına göre yorumluyor.                     Tarık SOYALAN
C 20: Bence kişinin aklına bağlı vicdanlı bir adamsa olayı kendi çerçevesinden ve başka çerçeveden bakar örneğin bir olay karşısındaki yorumlama biçimi bun örnek olur. FETULLAH İNCE
C.20:Akıl her şeye adaletli bakar ve kimin hakkı ne ise onu verir zekâ ise eşit bakar kimi hak etmez alır kimi eksik alır. ALİ NAZLI
C.20:Akıl bence her şeye düz ayna ile bakmaz bazen çukur ayna, bazen de tümsek aynada bakmak ister. Her şeyi görmek istediği gibi görmek ister. Zeka ise doğaya dev gözüyle bakmaz aksine ondan yararlanılacak bir nimet olarak görür. Kendisinin yararına kullanmak ister. Doğa ötesine tümsek aynayla baktığı doğrudur. Çünkü baş edemediği, çözemediği sorunlardan kaçmak ister. Frekansındakilere düz ayna kombinezonları ile bakar. Kendisini görmek istediği gibi aynada görmek ister. Kadri ÇİMEN
C.20:Bir fikrim yok. GÜLSÜN KARSLI
C.20:Akıl ve zeka insan için bir araçtır. Doğayı ve doğa ötesini tanımak için kullanılması gereklidir. Bu iki kavramlarla içimizde asimle ettiğimiz olgu ve olayların dev aynaya alırız. Asimle edemediğimiz dert ise düz aynadan bakmak gerekir.    Kasım AKTOPRAK
C.20:Önerme eksik değildir. Akıl gerçekçi, zeka kuşkucudur.ABDULKUDÜS KORKMAZ
C.20:Doğrudur.Eksik yada yanlış bir şey göremedim.                              VEYSİ DEMİR
C.20:Doğrudur. Akıl itibariyle sadece var olanı anlar ama zeka ile insanı aşarak görünmeyeni de kavrar. Menduh SAYPAK
C.20:Bu önermenin doğru olduğuna inanıyorum eksik bir yanı da yok. M. Emin.Arı
C.20:C:Aklın, zekayı geçememesi arkasında kalmasıdır. Mesut KAÇMAZ
C.20:Pek eksik  yok gibi.akıl objektif ve doğru şekilde görmek ister.Zeka ise işine nasıl gelirse o şekilde görmek ister.     BARIŞ BOSTANCI
C.20:bence tamamıyla aklın dürüstlüğünden kaynaklanır. Akıllı insanlar dürüst olur. Zeki insanlar çıkarcı olur. Bundan dolayı zeka her olaya farklı açıdan bakar. Aziz BİÇEN
C.20:Bence önerme doğrudur. Akıl bir olguyu doğru ise doğru yanlış ise yanlış olarak görür ama zeka öyle değildir. Bir yorumlama işine girer.                                           YUNUS BAYRAK
C.20:Bazen akılda yanılabilir. Çünkü aklın almadığı şeyler olabilir veya gösterilmiyor olabilir.Çünkü akılda kendi boyutu içinde akıllılık gösterir.             H.Uğur MUMCU
C.20:
Zeka her şeye düz ayna mantığı ile bakar, diğer durumlar aklın kombinezonlarıdır. Esat KAN                                                                                                 
C.20:Bence akıl doğaya düz ayna ile baktığı zaman varlıkları olduğu gibi görür. Zeka ise varlıkların fizik ötesini görür. Ramazan ÇAPLIK
C 20:. evet akıl her şeye gerçekçi bakar ama zeka ise her şeyi kendi istediği yönde olmasını sağlamayı amaçlar. Fırat AYDINARIĞ
C.20:doğrudur.  Talat BOZKURT              
C.20:
Ben bir yanlış göremedim.  Rumuz = Öfkeli                         
C.20:Bilmiyorum. rumuz:SU                    
C.20:
Akıl kesinlikle her şeye düz bir ayna ile bakmaz.Çünkü akıl olay ve olayları farklı boyutlarda göz önüne alarak yorumlar ve yargılayabilme yeteneğine sahiptir.Zeka ise daima doğruyu aramalıdır.Bu nedenle doğruya ulaşmak için çeşitli kombinasyonlar uygular.Yani duruma olaya göre farklı bakış açısı ve yorumlar getirir. M.TEVFİK ARAS                 
C.20:
Yorum yok .Coşkun Koç                         
C.20:
Akıl düz ayna gibi verileni olduğu gibi almaktır.doğrudur.Zeka ise  üretkendir,bazı şeyleri olduğu gibi vermez ,daha geniş bakmamızı belirler.          Serhat Çubukçu                                       
C.20:
akıllı insanlar olaylara düz aynayla bakmazlar sebep ve sonuçları inceler.Seda Ocak             C.20:Doğrudur.Akıllı insan  görünen hiçbir şeyi değiştiremeyeceğine inanır.zeka ise her şeyi olabilme olasılığına göre değiştirir.                                                                      Mehtap EMİNOĞLU
C.20:Zeka doğaya düz ayna ile bakarken ,doğa ötesine dev ayna ile bakmaktadır.Çünkü zeka nefse tabidir. Ziya DEMİRÖRS
C.20:Akıl her şeyden üstündür o yüzden akıl her şeye dev ayna ile  bakar fakat zeka herkeste olabilir herkes zekayı kullanmayı beceremez dolayısıyla zeka kullanılmadığı zaman olduğu gibi yansır yani düz aynaya bakar. NURGÜL                     
C.20:
Akıllı insan objektiftir.Nefsinde daha ziyade aklını ön plana çıkarır.Böylece istediği şekilde değil de olması gerektiği şekilde hareket eder.Zeki insanların tercihi olması gerekenden ziyade istedikleri doğrultudadır.Sebep,zeki olduklarını düşünüp verdikleri kararın doğru olduğunu sanmaları ve böylece nefislerinin istedikleri doğrultuda karar vermeleridir. SÜMEYRA
C.20:akıl düz ayna mantığıyla işlerken zekâ çok farklı ve karmaşık kombinasyonları oluşturur. akıl ne kadar geliştirilirse bence o da düz ayna mantığından karmaşık kombinezonlara dönüşebilir. Mustafa ATEŞÇELİK
C.20:bence eksik yok çünkü anlamadım.Murat Güzel
C.20:Bence akıl; akla dayalı olaylara düz ayna ile bakar her şeye değil.   Erdal ŞİMDİ
C.20:bilmiyorum. Ahmet Ateş
C.20:bir fikrim yok.        Muharrem NADİROĞLU
C.20:bakmak istemez .çünkü önce algılamayı olabilenlerle yapar.sonra yeni yeni yansıtıcılarla muhatap olur.         Duygu Işık
C.20:akıl var olana dini kuralları dikkate alarak bakar.zeka ise kişinin geçici yarar sistemi içersine girip girmediğine bakar bu yüzden bu önerme doğru kabul edilebilir. Erol Özlü
C.20:eksik ve yanlış yoktur. Seval Dalkılıç
C.20:akıl hem düz bakar hem de dev bakar.zeka ise rekabet içinde olduğundan doğa dışına geçemez. Halis Kaya
C.20:burada bir eksik göremedim. İsa ERGÜNTOP
C.20:zeka ile akil ikiz kardeştir. zeka proje öğretir. akil ise o projelerin  ayaklarını yere basıp basmadığını irdeler. ondan isabetli sonuçlar çıkartmaya  çalışır. o yüzden akil olmadığı taktirde zekanın bir önemi yoktur. Mücahide Yüksel
C.20:düz ayna ile tümsek ayna arasındaki görüntü farkını hatırlamıyorum.            Fatma
C.20:Akıl her şeye düz ayna ile bakmaz.bakarsa yanlışları görmez.doğa ötesine düz aynayla bakmak gerekir.asıl doğa yanı başımızda yeter ki hangi aynayı nerde ve ne zaman kullanacağımızı bilelim. Yasin Kalemli
C.20:Bence tam tersi olmalıydı. Akıllı insan her basamağa rahatça çıkıp inebilir. Zeki olan ise iyi niyeti kötüye kullanabilir. ERTAÇ YALÇIN
C.20:Bence bu önermede yanlış ve eksik bir şey yoktur.              Mustafa YILDIRIM
C.20:İlmiyorum çünkü fizikte en nefret ettiğim konu aynalar.hangi ayna nasıl gösteriyordu.Bu Cevap  da çok felsefi...                                              Münevver ŞAHİNKAYA
C.20:akıl her şeye düz ayna ile bakabilir ancak tümsek ayna ile bakabilmek için de zeka ya ihtiyacı vardır. Naciye ATAMAN
C.20:önerme doğrudur.akilli insan her zaman zeki insanın önündedir. NAZIM SEVEN
C.20:akıl gerçekten düz ayna ile bakar zeka ise bunu irdeler.Onur Aydın
C.20:Kullanılan açıklamayı çok karmaşık görüyorum  Akıl mantıksal hareketten yola çıkılan bir izdüşüm olarak görülmeli zeka ise insanda bulunan sanal cinliğini kullanmasıdır diyebilirim. ŞUAYP CENGİZ
C.20:Bence yanlış yoktur. NİHAT PİŞKEN
C.20:Doğrudur. Eksik bulamadım. ERTAN ARTUÇ
C.20:Zekâ doğada olan biteni olduğu gibi anlayıp görmek ister. Dev ayna ile değil düz ayna ile bakar. GÜLCAN MERTYÜZ
C.20:Cevap: Akıl her şeye düz mantıkla bakar. Zeka çok farklıdır her açıya göre değişir. Hasan Çelik
C.20:Akıl zekanın direksiyonu olmalıdır ve onu yönlendirmelidir. Yani zeka bombasının pimi aklın elinde olmalıdır. ÖMER FARUK YILDIZ

C.20:Akıl her şeye kuşku ile bakar. O halde düz aynada görmez. Zeka için yorum yok. SELAHATTİN KAYA

C.20:Sözlük anlamlarına bakacak olursak Akıl: Tasavvuf düşüncesinde, kendisini yaratanı kavramayı başarmış olan akıldır. Sufizm'de akıl üçe ayrılır: Akl-ı maaş, sadece yeme-içme aklıdır. Nefsin hüküm sürdüğü hayvani akıl olarak da nitelenebilir. Akl-ı maad, korku duyan ve duyduğu korkunun neticesinde dinin emir ve yasaklarına boyun eğmiş akıldır. İlkine yeğlense de bu akıl da insanı kemale erdirmez. Akl-ı küll, kamil akıldır. Kendi yaradılış gayesini kavramış ve buna uygun hareket eden, Allah'ın yeryüzündeki halifesi olan kamil insanın aklıdır. Vikipedia, özgür ansiklopedi

Zeka: Çabuk anlama ve bilme kabiliyeti. Fehim ve idrakte çabuk olma. Lugat nur v.1.0

Bu tanımlara göre önerme yanlış olmaktadır.  Şems

           
C.20:Akıl vidanla beraber işlediği için bence bu önerme doğrudur. Çünkü zeka biraz duygudan yoksundur ve yönlendirmesi istediği gibidir.                  Semih YALÇINKAYA
C.20:akıl doğru ve gerçek olanı görür. Zeka ise kendini dünyanın hakimi sanır. Doğaya da fazla önem vermez doğayı küçük görür.                                                            Ahmet AYDOĞAN
C.20:Akıl saydamlıktan, doğallıktan yanayken, zekâ görmek istediği gibi görür. Tam olarak doğru yani. Nurgül AY
C.20:İnsan her şey dev aynasından doğaya düz aynadan bakar.   RESUL ADANAŞ
C.20:
Akıl mantık ister mantıkta gerçeklerin doğrultusunda kendini yorumlar. Zeka ise hem mantık hem de akıl üstü olgularda içerir. Önerme doğrudur.                        M. Sinan TAŞ
C.20:Akıl her şeye düz ayna ile bakmaz. Akıl frekansına uygun olana düz, ayna ile, uygun olmayanlara ise çukur ayna ile bakar. Aklın uygun olmayan durumlara çukur ayna ile bakmasının sebebi, o durumları kendisine ters görmesidir.                          NAYİP KOÇ
C.20:Akıl olaylara eşit mesafeli durur. Çok yermeden ve çok övmeden ele alır. Belki de mantıki yönünü ele alır desek daha uygun olur. Oysa zeka biraz inatçıdır, perde arkasında neler oluyor öğrenmek ister. KÂMURAN BİLDİK
C.20:Akıl her şeye düz aynayla bakar yani olduğu gibi gösterir her şeyi. Zeka ise bütün ayna çeşitlerini kullanır. Kimi zaman tümsek kimi zaman çukur ayna ve kimi zaman da düz ayna kullanır. Hüsnü ŞAKI
C.20:Akıl ve zeka birbirinden faklı şeyler. Fakat unutmamak gerekir ki farklı konulara farklı yorumlar yapabilecek kapasitede olan kavramlardır. Ve bunları tekdüze gibi göstermek mümkün değildir. Örneğin akıl her şeye düz aynaya bakmak, herkesle farklı boyutta olması itibari ile farklı yorumlar yapabilme gücüne sahiptir. O yüzden akıl ve zekayı çeşitli sınırlara koymak mümkün değildir. GÜLTEN SÖKMEN
C.20:Evet, çünkü akıl, düz aynadaki gibi yansıtılanı algılar. Zeka ise. Düdüğü çalmak değil çaldırtmak, düşüncesi yatar. Faruk KARAHANLI
C.20:
Evet akıl istisnalar hariç her şeye düz ayna mantığı ile bakar. Zeka ise bazen kendine göre senaryolar hazırlar, görmek istediği gibi görür. Gerçeklere zeminde hazırlar. Akla bağlı çalışırsa verim yükselir. Ekrem MANAY
C.20:Akıl dürüst, zekâ ise bencildir. Akıl için önemli olan saydamlık ve doğruluktur. Bu yüzden her şeyi olduğu gibi görür. Bu rotada ilerler ve yaşar. Zeka nabza göre şerbet verir ve çıkarları doğrultusunda neyi, nasıl görmek isterse öyle görür. BELÇİM HAKAN
C.20:
Bana göre tam tersi olması gerekir. Zihin her şeye düz ayna ile: Zeka ise doğaya dev, doğa ötesine tümsel bakmak görmek ister. Çünkü zihnin doğru gördüğü bazı şeyler tam ters olabilir. Ama akıl öyle değil. Çünkü akıl bir takım erdemlerle elde edilir.             Taner Gider
C.20:Bana göre önerme tam doğru değil. Zeka frekansındakilere de dev aynadan bakmalı çünkü; zeka frekansındakileri de ayrıntılı bir şekilde görmek ister. MÜZEYYEN ADSOY
C.20:Düz ayna görünenleri olduğu gibi yansıtır. Oysa akıl farklı yönlerini de ele alarak olayları karmaşık da olsa düzleştirebilir. Zeka her zaman biraz daha geniş ve devasa düşündüğü için olayları karmaşık görüp bunları düzleştirmek ister.      BEHİYE DAĞ
C.20:Akıl her şeyi olduğu gibi görür fakat zeka görüş açısına göre olduğundan farklı görüp yorumlayabilir. DERYA NURAY YILGAN
C.20:Eksik ve yanlışlar yok denecek kadar azdır.                                                           Edip Güllü
C.20:
Eğer bu önerme doğru olsaydı o zaman zeki insanların hepsi inanırdı. Fakat zeki olup ta inanmayanlarda vardır. Dermek ki bazen akıl ve zekada aynaları karıştırabilir. Yada bakmaları gereken aynadan bakmayabilirler.                                          Kenan ÇEVİK                      C.20:Bence akıl her şeye düz ayna ile bakmaz adaletli bir şekilde bakar. Zekâ ise tam tersine düz ayna mantığı ile bakar ve her şeyi eşit görür. Mehmet YİĞİT
C.20:
Bir fikrim yok. Nurettin ÖZBEK
C.20:Akıllı bir insan zeka sahibidir. Bunun için kombinezonlar akla ait olmalıdırlar. SENAR BULUT
C.20:Akıl her şeyi olduğu gibi algılayıp sorgular ve her şeye düz mantık ile bakar. her şeyde bir kurnazlık aramaz. Bu zekânın işidir herhalde bu yüzden her şeyi çok büyük görür. Çok büyütür. Söylenenlere katılıyorum. ZENNURE HALİLOĞLU
C.20:Eksikleri bulamadım ve yanlış olduğunu da sanmıyorum. Deniz yalçın
C.20:İnsan gözü bir anda milyonlarca şey görebilir.Ama sadece görmek istediklerini görür ve sadece görmek istediklerine bakar.Dolayısıyla yaşamak mükemmelliktir ve kurnazcadır. GÜZ YAPRAĞI