18.Alimlerini ve gerçek peygamber ahlaklı bilgelerini kayıp etmiş kavimlerin gerçek milliyetçileri her zaman huzursuz ve hırçın olur.  Önermesini gerekçeli eleştiriniz.
İpucu;Alimler ve bilgeler,Allah CC'HU razı eden kavimlerinin işletim sistemleri gibidirler.

 

C.18.Bilgeler ve alimler topluma yol gösteren ve Allah’ı hakkıyla tanıyıp öğreten kişilerdir bunlar olmazsa ortalık nefsine uyanlara kalır. Filiz SÖYLER

 

C18.Bence önerme yanlıştır.Çünkü huzur ve hırçınlık bir peygamberde bir arada olmaz.Çünkü huzurlu olan bir kalbe hırçınlık girmez girse bile çok zor olur.İslam hoş görü ve samimiyet dinidir.Melek VİDİNLİ

 

C.18. Huzursuz ve hırçın olurlar. Çünkü alimler ve peygamber ahlaklılar bir çarkın dişleri gibidir. Onlara, refah bir yönetim için ihtiyaç vardır. Onların ortamda olmaması halinde gittikçe bir kaos ortamı meydana gelir. İlknur ERTAŞ

 

C.18. Alimlerini kaybeden toplumların başına milliyetçi liderler geçer. Hakkı hukuku tanımaz bunlar. Kendilerinin karşısında kimse bulunmadığı için kendilerini huzurlu bulurlar ve istedikleri gibi at koşturup emellerinin peşinde hırçınlaşırlar. Mehmet Sait DEMİR

 

C.18. Helak olmuş kavimleri düşünürsek şayet, onlara gönderilmiş peygamberler, halka doğruyu ve onları yaratan gerçek ilahi gücü onlara anlatmış ve bu büyük huzura nail olmuştur. Fakat halkın kendi yarattıkları, nesnelere tapma arzuları hiçbir zaman tükenmemiştir. Bu durum hırçınlaştırılmış ve halk hak edilen ceza ile son bulmuştur. Esra ENGENÇ

 

C.18.Peygamberlerini ve Veli zatlarını kaybetmiş toplumlar sapıklığa ve her türlü kötü yola girmeye mahkumdurlar.Merve ÜREN

 

C.18. Alimler kavimleri ve milletleri toparlayıcı kişilerdir.Kardeşliğe yönelik adımları olur.Böyle bir alim yada lider bulundurmayan kavimler milliyetçilik duyguların esiri olurlar.Sümeyra YILDIRIM

 

C.18.Doğru bir önermedir yol göstericilerini (Âlim ve Gerçek Peygamberleri) kaybettikleri zaman ne yapacaklarını bilmedikleri için liyakatsizce davranırlar. Mahsun İLHAN

 

C.18. Eğer gerçek milliyetçiler o bilgelerden örnek aldıysa hırçın olmayabilir. Pınar TUFAN

 

C.18. Alimlerin yada peygamber ahlaklı kişilerin bulunması demek hakikatleri anlatan yol gösteren kişilerin bulunması demektir.Bunu kayıp etmiş kavimlerde yoldan çıkmalar,sapıklıklar görülür.Pınar AKSAKAL

 

C.18.Bugünkü batılılar  İslamiyet’i benimsememektedirler.Onlar dünyevi hayatına önem  vermiş ve Yaradan’ın emir ve yasaklarını haberdar olmayınca  sadece nefsine önem veririler.Fakat sağlam temele tutulmayan bu nefsi yaşantılar geçici olup keyifleri gidince birbirlerine  suçlayıp  tamamen hırçınlaşarak kaosa sürmektedirler. Murat KOÇAK

 

  C.18. Peygamber ahlakını örnek almayan ve hatta bu ahlakı yitirmiş kavimler hiçbir zaman huzurlu olamazlar. Çünkü belirli bir davranış biçimleri yoktur. Yani uyacakları hiçbir kural yoktur ve bu da hırçın olmalarına ve böyle kavimler göçmeye mahkûmdur. Gülçin DİLBER

 

C.18. Alimlerini ve gerçek peygamber ahlaklı bilgeleri kaybetmiş kavimlerin milliyetçileri  her zaman hırçın olamaz. Sonuçta o büyüklerinden bir şeyler kapmış ise onların yolundan gidebilir. Huzur içinde olabilir. İnci ÇETİNKAYA

 

C.18. Zaten gelen Allah elçilerini ve onlardan sonra bu düzeni korumak için çalışan alimleri kaybeden bir kavimim huzur içinde yaşaması beklenemez Medine KOYUNCUER

 

C.18.Gerçek milliyetçiler bulunduğu kavmi gerçekten seven insanlardır.  Alimler ve peygamber ahlaklı bilgelerin o kavmin işletim sistemi olduğuna göre onların yokluğu gerçek milliyetçileri huzursuz eder. Ülkü KILIÇ  

 

C.18.Onların eksiklikleri kavimlerin huzursuz olmasına neden olur. Sultan BAYSAL

 

C.18. Alimlerini ve bilgelerini kaybetmiş bir toplumun bir nevi dengelerini yitirmiş ve kontrolden çıkmışlardır. Yani onları kontrol edecek ve yönlendirecek bir güç yoktur. Mehmet BULUT

 

C.18.Peygamber ahlakı insanlar âlimler bir milletin içinde olmadığı zaman o kavimler rotasını kaybetmiş gemi gibidir. Ufak bir esinti de başka yöne döner ve sürüklenir. Onlar yol gösterici birer yıldız gibiler. Yakup YAPAR

 

C.18.Bir toplumda gerçek âlim ve bilgeler çok önemli bir yere sahip olmalıdır. Çünkü bu gerçek âlim ve bilge insanlar manevi yönden diğer insanlardan daha düzgündür. Bunları yitirmiş, kaybetmiş bir toplum bir nevi kendini kaybetmiştir. Sara BATMACI

 

C.18. Âlimler bir nevi peygamber öğrencileridir. Bunlar kavimlerin güzel ahlak yönü ile kavmine örnek olur. Ama âlimleri olmaya bir kavim nefsinin esiri olur. Dolayısıyla nefsin istek ve ihtirasları hiç bitmez buda kavimde huzursuzluğa ve hırçınlığa sebep olur. Abdullah TURAN

 

C.18. Peygamberler topluma geldiğinde o toplumu düzeltmek için gönderilir ki onlar ahlaki yönden ALLAH tarafından yetiştirilmiş kişilerdi. Bu ahlakı almayan ise helak olmuştur. Örneğin Lut kavmi verilir. Âlimler ise peygamber ahlakını alıp onlardan sonraki dönemlerde aktarırlar. Bir toplumda alim ve peygamber ahlakını aktaracak bir sistem olmazsa o toplum kedileşir. Ve sapıtarak yoldan çıkartır. Buda onları hırçın azgın bir yapı haline getirir. Murat ÇİÇEK

 

C.18. Yaşadığımız döneme herhangi bir âlim veya geçmiş dönemde yaşayan insanlar arasına bir peygamber gelmediğini düşünürsek o toplumlar daimi köhne zihinlere sahip olurlar ve hiçbir zaman ortamda bir huzur olmaz. Aynı zaman da değişik sapık yollara bile başvururlar.  Fatih ELÇİ