9.-Yer küresinde Müslüman’ın kimlik ve devlet sorunu olamaz.
-Yani İslam’da Müslümanların kimlik ve devlet sorunu yoktur. Ancak 2. dünya savaşında halkları cetler ve milletler bölücülük zihniyeti ile  sayısal azınlıkta olanları sayısal çoğunluktaki cet-millet  kimliği çoğunluk monarşisine devşirmiştir.
-Müslüman doğal(vahşi) ceddindeki hakkını ve nefsini Allah teslim eder ve peygamber  ahlakı ceddine (İbrahim AS) terfi eder.
-Sizi kavimlere ayırdık ki tanışasınız diye.(Ayet var)
-20 YY da Doğal (Vahşi) Demokrasinin doğal  fıtratı ve kuralları kisvesi altında  halkları milletlere bölerek sayısal bölücülük yaparak yada kapitalizmin sindirim sistemine indirerek, sayısal azınlıktaki özgünlükleri sayısal çoğunluğun kültürel, dil…vb  tümel gücünün devasa özgünlüğüne asmile ettirilip çökertilmiştir ve pek çok sayısal azınlıkları yok etmiştir. Önermelerinin eksiğini tamamlayınız.
İpucu;Yönetim sistemlerinde;her ceddin en az kokuşturan bir kara deliği olduğu için cet kardeşliği vahşidir. Bu kardeşliğe  dayalı hiçbir şeye güvenilmez. Peygamber kardeşliği denenmiş ve tercihe dayalı olup Allah CC’HUN kontrolünde ve teminatında olduğu için güvenilirdir.  


C.9.
Müslümanların kimlik sorunu yoktur.Bu hayatın doğasında vardır .Büyük balık küçük balığı yutar.Melek VİDİNLİ

 

 

C.9. –Yer küresinde Müslüman’ın kimlik ve devlet sorunu olamaz. Çünkü Müslümanların arasında din kardeşliği vardır. Bu sebeple dil ve ırk ayırımı yoktur.

-İkinci dünya savaşında din kardeşliği göz ardı edilip ırk üstünlüğü ve farklılığı göz önüne alınıp sayısal üstünlük ile kimlik ve devlet sorunu ortaya çıkmıştır.

-Müslüman ırk farklılığına bakmaz ve İslamiyet’i yaşayıp peygamber ahlakına erişmek için çalışır.

-Ayette sizi kavimlere ayırdık ki tanışasınız denmekte bu ırkların birbirinin üzerinde üstünlüğünün olmadığını, farklılığın zenginlik olduğunu anlatmakta,

-20. yüzyılda emperyalist devletler küçük ve güçsüz milletlerin dil ve kültürlerini sömürerek özgürlüklerini ellerinden almışlardır. Hatta bu şekilde kendi kültürlerini empoze ettikleri için çoğu ortadan kalkmıştır. İlknur ERTAŞ

 

C.9. –Yani Müslümanlar birbirinin kardeşidir prensibiyle ırklarını, soylarını ikinci planda tutarlar. Müslümanları birbirine bağlayan İslam bağıdır. Soy, ırk değildir. O yüzden Müslümanlarda devlet ve kimlik sorunu olmaz.

- Müslümanlar kendi hayat tarzlarını Allah-u Teala’nın belirlediği, çizdiği yolda sürdürmek isterler. Vaad olunan cennet için bu dünyadaki bazı şeylerden feragat ederler. Böylece peygamber ahlakı seviyesine çıkmaya çalışırlar.

- Günümüzde pek çok devlet kendi vatanında yaşayan diğer halkları ezme yoluna giderek onlar kendileştirme yoluna gitmiştir. Ya onları zor kullanarak ya da başka şekillerde asimile etmeye çalışmıştır. Halbuki olması gereken o vatanda yaşayan tam halkların kardeşçe yaşayabilmelerini sağlamak için bazı düzenlemeler yapmaktır. Mehmet Sait DEMİR

 

C.9.Müslüman olmak her şeyin üzerinde yer alan bir üst kimliktir. Müslüman adaletin olduğu ve dinini özgürce yaşadığı her yede yaşayabilir. Dinin yaşanmadığı bir yerde hicretin emredilmiş olması da unu gösterir.

 

-İslam da ırk yada soy bağından ziyade di bağı önemlidir ki ayette de Müslümanların kardeş olduğunu belirtilmiştir.İslam tüm insanları farklılıklarına rağmen bir arada toplar.Bu şekilde Müslümanları egemenlik altına alamayanlar böl yönet politikası izleyerek ümmeti ulus devletlere ayırmış ve kendi çıkarları doğrultusunda kullanmıştır.

-Kavimler Allah’ın birer ayetidirler ve hiç biri diğerinden üstün değildir  ancak takva olarak üstün olan gerçekten Allah katında da üstündür.

-Demokrasi güya özgürlükçü bir sistemdir ve herkesin kendisini ifade etmesine izin verir  genelde güçlü olup ta  diğerlerini yok sayıp ve onları her şekliyle asimile etmelerine karşın kendini ifade edemeyen taraf sıkılmışlık duygusuyla teröre baş vurur. Demokraside rekabet vardır. Filiz SÖYLER

 

C.9. Bir Müslüman’ın mekanı, mirası, ceddi yoktur. Onun din kardeşi vardır. Onun bir cedde, bir aşirete ya da kavime ihtiyacı yoktur ki mirasa da ihtiyacı olsun da neslini devam ettirme kaygısına girsin. Onun için peygamber ahlakında olan, gerçek din kardeşlerinin olması yeterli. Esra ENGENÇ

 

C.9.Doğru olamaz. Devlet ve kimlik sorunu az sayıdaki azınlıkların yok olmasına ya da dil, din, kültürlerinin asimile olmasına neden olur. Mahsun İLHAN

C.9. Müslüman olup gerçek imanı elde etmiş olan kainata meydan okur ve bu kişinin asla kimlik sorunu olmaz.Vifak ve ittifak İslamiyet’e mahsustur.Diğer İslam dışı toplumlarda egoistçe düşünceler hakimdir.Merve ÜREN

 

C.9. Müslüman uzaya bile gitse Müslüman dır.Irk gibi bir sorunu olamaz.Bu ırkımızı inkar edeceğimiz anlamına gelmez.Bu noktadaki ayeti inkar edemeyiz.Efendimiz (s.a.v) bir Arap’a kucak açtığı gibi bir Yahudi ye de kucak açmıştır.Sümeyra YILDIRIM

 

C.9. İnsanlar Müslüman olarak tek bir şemsiye altında toplanabilirler.Müslüman’ın kimlik sorunu yoktur ama devlet sorunu olabilir.Farklı devletlerde bulunan Müslümanlar dinin gerektirdiklerini her yerde rahatça yerine getiremeyebilirler.Maalesef böyle sayısal olarak azınlıkta olanlar çoğunlukta olanların asimilasyonuna sebep olabilirler.Pınar AKSAKAL

 

C.9. İslamiyet dini Müslümanları birleştirir. Fakat dünyada bazı insanlar belirli ırklar nedeniyle ayrılmıştır. Ama İslam dini bölücülük yapmaz. Bu bölücülüğü insanlar yapmaktadır. Bölücülük yapılmamalıdır. Gülçin DİLBER

 

  C.9. Müslüman ‘ın  kimlik ve devlet sorunu yoktur. Çünkü hepimiz Adem AS’ ın  çocuklarıyız ve hepimiz din kardeşiyiz. İkinci dünya savaşında kimlik ve devlet sorunu yapanlar kendilerini azınlık olarak görüp kendilerini ispatlama çabasında olanlardır. Din göz ardı edilmiş sadece çıkar kavgasına başlanmıştır. Müslümanların böyle bir ispata ihtiyacı yoktur. Çünkü Müslümanlar için herkes eşittir ve İslam hoşgörü dinidir. Müslümanlar kendilerini Allah CC ya ispat etmek onun rızasını kazanmak için çalışır. Gerçek Müslümanlar kul hakkı yemez bu yüzden çıkar çatışmalarına girmez. Pınar TUFAN

 

C.9.Bir zamanlar Osmanlı devleti tüm dünyaya devletçe basmıştır.İçinde barınılan  azınlıklı kimseler Müslüman çatısı altında bir arada yaşayabilmenin ve bunun verdiği güzellikleri  içerisinde yaşamaları gelenek halinde  uzun sürmüştür

.İslamiyet i benimsemeyenler hep bu dünya hayatına önem vererek gerek sömürgecilik gerekse cet-millet kimliğini önde tutarak olmadık insan onuruna zülüm savaşlar yapmıştır.Bu kavimler İslamiyet ten uzaklaşarak ALLAH ‘tan korkmayan kimselerdir. . Murat KOÇAK

 

C.9. Yeryüzünde Müslüman kimliği ve devleti olmamalıdır çünkü İslamiyet bütün devlet ve milletlere indirilmiştir. İslamiyet tek devlete inmediği gibi tek millette de inmemiştir. Bunun için Müslüman devleti ve kimliği olmaz. Abdullah TURAN

 

C.9.Burada Müslüman’ın kimlik ve devlet sorununun olmadığından bahsediliyor. Bugün iktidara gelenlerin çoğu Müslüman’dır. Müslüman olması yeterli değildir aynı zamanda peygamber ahlakını da taşıyor olması gerekir. Medine KOYUNCUER

 

C.9. Evet gerçekten Müslüman’ın yeryüzünde kimlik ve devlet sorunu olamaz ve olmamalıdır. Farklı kimlikten insanlarla tanışmanın bazı yararları da vardır. Bunların yanında farklı kültür ve yaşam tarzlarını da öğrenmiş oluruz. Fakat farklı kimlikten insanlar bu birlik ve beraberliği kötü şeylere istismar etmeye çalışırlarsa bu toplumlar arasında çatışmaya sebebiyet verir. Fatih ELÇİ

 

C.9. İnsanoğlu yeryüzünde sahip olduklarıyla sınıflandırılamaz. Müslümanlıkta bireyin üstünlüğü ancak yaptığı ibadetle ölçülen dirilebilir. İnci ÇETİNKAYA

C.9.İnsanoğlu özellikle İslam dininde ırkçılığa yer yoktur. Irk bakımından farklı olanlar birbirlerini hoşgörü ve anlayış içerisinde birbirlerine yaklaşmalılar. Cet kimliği gibi kavramları artık insanoğlu geride bırakmalılar. Sara BATMACI

 

C.9.Müslüman’ın milliyeti yoktur. Çünkü din evrenseldir. Cet milliyet diye insanları ayırmaz. Çünkü bütün kâinatı yaratanın dinidir. Yakup YAPAR

 

C.9.Müslümanlıkta herkes birbirini kardeş gibi gördüğü için herhangi bir vahşiliğe, ayrıma yer yoktur. Bu yüzden böyle bir kürede kimlik sorunu yaşanmaz. Sultan BAYSAL

 

C.9.Müslümanlıkta din kardeşliği olduğu için bir Müslüman insanları kimlik ve devletine bakmadan sever. O yüzden kimseyi dil, din, ırk ayrımı yapmadan kucaklar. Allah CC’HU insanları farklı kavimlerden olarak yaratmıştır. İnsanlar arasında doğuştan bazı farklılıklar olabilir. Ama bunlar önemli değildir, önemli olan bundan insanların peygamber ahlakı ceddine ulaşmasıdır. Yani kimse yaratıldığı kavmin değerleriyle övünüp onu diğer insanlara zorla kabul ettirmemelidir. Ülkü KILIÇ

 

 

C.9. Yeryüzünde Müslüman’ın kimlik ve devleti olmamalıdır. İslamiyet en son ve hak dindir. Bütün bir insanlığa ve dünyaya gelmiştir. Bundan dolayı Müslümanlığı bir coğrafyaya tek sığdırmamak gerekir. Farklı toplumlara yayılmalı ki değişik kültür öğeleri perçinleşsin ve insanlar bütünleşerek yaşayabilsin. Bu şekil de benim atam şöyle di benim atam böyle di denilmez ceddini bırakır insanlar. İslamiyet yönetim şekli ile yönetilir. Murat ÇİÇEK

 

C.9.Irk birliği yapmak ve diğer ırkı küçük görmek aşağılamak Müslümanlığa zarar verir. Yalnızca Müslümanların değil hiç kimsenin devlet sorunu olmamalıdır. Mehmet BULUT