117.Din ve devlet arasında statik laiklikten çok dinamik laiklik toplum için daha yaşatıcıdır. Önermesinin eksiğin tamamlayınız veya çürütünüz.1, 2, 3, 4

C 117. Evet. Size katılıyorum dinamik laiklik toplum için yaşatıcıdır. Özden CALP

C 117.Laiklik bulunulan zamana uyum sağlamalıdır. Yudum GÜRER

C 117. Din ve devlet arasında statik laiklik dengeli olanı toplum için daha yaşatıcıdır. Yakup EKİNCİ

C 117. Evet doğrudur. Mizbah KARATAŞ

C 117. Devlet toplumun çoğunluğunu göze almalı ve onların din anlayışını yansıtan bazı kurallar olmalı bu arada diğer azınlığı da göz ardı etmemelidir. MUHARREM POLAT

C 117: Dinsiz devlet olamaz. Berna AYIN

C 117:Devlet yönetimi İslam dinin de belirtilmiştir. Kamuran BALYEN

C.117:Yani din bir noktada rejime desteklik görevi üstlenmektedir.Caner ÖZDEMİR

C 117. Din ile laiklik bir arada yürütülemez. Çünkü din tek başına yeterlilik gösterebilir.  Mizbah KARATAŞ                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

C 117.Laiklik; devletlerin iç siyasetine ve politik konumuna göre esneme gösteren bir kavram haline gelmiştir. 115. Ve 116.’ncı cevaplardaki nedenlerden dolayı ülkemizde laikliliğin şimdi olduğu gibi uygulanmasını oluşabilecek kutuplaşmalara karşı doğru buluyorum. Süleyman SENEM

C 117.Laiklik; din ve devlet arasında aşılması zor olan bir dağ değil, ikisini birbirine bağlayan bir köprü olmalıdır. Ferhat ÇENBER

C 117.Dinamik laiklik değişen toplumun ihtiyaçlarını karşıladığı için daha yaşatıcıdır. Emine YARBA

C 117.Din ile laik devlet arasındaki statik laiklikten çok dinamik(zamana ve mekâna göre değişebilen) bir anlayışın hâkim olması toplum için daha yaşatıcıdır. Örneğin;1925 çıkarılan kılık kıyafet kanunu ile insanlarımızın daha model anlamda bir giyim tarzını benimsenmesi kanunlaşmıştır. Bu da topluma daha medeni bir görünüm vermiştir. Selçuk İNCE

C 117.Devlet ve din arasında statik laiklik yani durağanlık olması devletin dine ayak uydurmaması dine göre şekillenmemesi olamaz diye düşünüyorum .İslam dinine ön yargısız bir bakılsa devlet için yararlı devleti devlet yapan özelliklerin bulunacağına eminim zaten varda.Bu söylediklerim yanlış anlaşılmasın ama dini devletten ayıramayız bir devleti diğerlerinden ayıran bir özellikte oradaki kişilerin dinidir. Ayşegül CAN

C 117 Evet öyle… Gerçekten sözde değil de özde olsaydı bu gün herkes özgür bir şekilde inancını veya düşüncesini dile getirebilecekti… Hatice KAPLAN

C 117. Laiklik tanımı ile çok uğraşmaya gerek yoktur. Anlayan anlıyor da bazıları yaşatmıyor. Kübra Sivri

C 117. Ölü bir laiklikten çok canlı ve etkin bir laiklik devlet ve din için daha hayırlıdır. Din ve devlet işlerini birbirinden ayırarak bunların etkin bir şekilde kullanım devlet için en hayırlısı olacaktır. Erdoğan AKÇİÇEK

C. 117. Devlet toplumun çoğunluğunu göze almalı ve onların din anlayışını yansıtan bazı kurallar olmalı bu arada diğer azınlığı da göz ardı etmemelidir. İHSAN YILDIZ

C-117)laiklik ile din birbirinden ayrıdır birbirine karışmaz. Ramazan BORAN

C 117.Dinamik laiklikten kasıt devlet yapısı içinde kendini yenileyen,gelişim gösteren anlamda ise savunulabilir fakat  her yönetim anlayışının değişmesiyle birlikte  kişisel düşüncelere bağlı olarak içerik değişikliği gösterecek bir laiklikten söz edeceksek(günümüzde olduğu gibi. bu içi tamamen boşalmış bir kavramı ifade eder ve savunmam mümkün değil. Ercem Çağdaş ZOBAR

C 117. İkisi de şarttır. M. Akif TİRYAKİOĞLU