42.Düşünce,özdeyiş ve kavram yanılgısı nedir? Eğitimde algıda değişmezliğin liyakatliliği nedir?
İpucu;
Düşünce yanılgısını ve her zaman doğru hayal edemeyeceğimizi düşünün.Ön yargılarımız ve eksik bilgilerimizin; doğru düşünmemize ve doğru hayal etmemize engel olduğunu dikkate alın.. 1 2 3 4 5  6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Çözüm ve Öneri;ülkemizde
medyadaki tüm dokümanlara (sözlü, yazılı, sanal...vb) yönelik;eksik kavram, özdeyiş ve düşünce yanılgılarına yönelik eleştirel ve daha yapıcı alternatifleri ileri süren;lisans, yüksek lisans ve doktora tezleri çalışmaları yapılmalıdır. Gerekirse deneyimlere ve yeniliklere dayalı yapıcı eleştiri kurallarını içeren dersler açılmalıdır.!!

C 42.Düşünce, özdeyiş ve kavram yanılgısı günümüzde var olan internet dökümanları, herkesin bilip bilmeden yazdığı kitaplar vb. bütün kaynaklar bu konudaki yanılgıyı ortaya koyuyor. Eğitimde algıda değişmezliğin liyakatliliği doğru dokümanları temin etmek. Özden CALP   

C 42.Düşünce yanılgısı;önyargılarımızdır.

Özdeyiş ve kavram yanılgısı ise bizim algıda ki tek yönlü düşünmemize dayanır.Eğitimde tek yönlü düşünülmemelidir.Eğitimde algıda dinamiklik ve mantıklılık olmalıdır. Yudum GÜRER

C 42. Düşünce Yanılgısı: Bir konu hakkındaki düşüncemizin yanlış ve yahut hatalı sonuçlanmasıdır.

          Kavram Yanılgısı: Herhangi bir kavrama yanlış anlamlar yüklenmesi.

          Özdeyiş Yanılgısı: Kendi kişiliğimiz hakkında yanlış bir sonuca varmak.

Algıda değişmezliğin liyakatliliği kanundur. Mizbah KARATAŞ

C.42: Öncelikle düşünce özdeyiş ve yanılgı ya bunlar insanlarda bir şey bilmeden yorumlama olabilir ya da önyargılarımızın olmasından ortaya çıkan ama hoş olmayan bir koku gibi insan istemeden devamlı meydana gelmektedir. O yüzden bu durumlar her zaman kötüye de götürmez adamı daima ön düşüncelerinde olması bazı yerlerde olumlu sonuçlara da götürebilmektedir. Yani şöyle ki hayatta bazen bir şeyler düşünmeden yani ön düşünmeler yapmadan gözlerini kapatarak içine girip bir daha çıkamamak gibi durumlarla karşılaşılmıştır. O yüzden orta şekeri bulmak çok önemlidir.Caner ÖZDEMİR

C 42.Bir konuda yeterince bilgi sahibi olmayınca düşünce veya kavram yanılgısına düşülür. Düşünce ve kavram yanılgısı bazen doğru düşünmemizi engeller. Süleyman SENEM

C 42: Kavram yanılgısı bazı kavramların anlamlarında yanılgıya düşmektir. Kamuran BALYEN

C 42:Düşünce yanılgısı:Doğru düşünmemek.

         Özdeyiş yanılgısı:Yanlış yorumlama.

          Kavram yanılgısı:Varlıklara yanlış anlamlar yüklemek.Eğitimde algıda değişmezlik diye bir şey olamaz Berna AYIN

C 42.Ön yargılarımız ve eksik bilgilerimiz doğruları görmemize engel olup kavramları yanlış yorumlamamıza neden olur. Ferhat ÇENBER

C 42. Düşünce, özdeyiş ve kavram yanılgısı yani bu ifadeler kesin olarak doğru olacak diye bir kaide yok. Eleştirel yönde bakabiliriz. Eğitim de algıda değişmezlik herhangi bir şeyin olduğu gibi gözükmesidir. Yakup EKİNCİ

C 42. Kavramları yanlış anlamlar yüklemek bireylerde irtibat kopukluğuna sebep olur. Ve bu düşünce ve özdeyişe de yansır. Aynı toplumda yaşamasına rağmen kavramların gerçek anlamını bilmeyen kişiler o kavramın geçtiği konulara farklı manalar yüklerler. Ve aralarında farkında olmadan bir irtibat kopukluğu düşünce zıtlığı ortaya çıkar. Muharrem Polat

C 42.Düşünce, özdeyiş ve kavram yanılgısı eksik ve yanlış düşünceler sonucu düşünce, özdeyiş ve kavramların yanlış ifade edilmesidir. Emine YARBA 

C 42.Ülkemizde medyadaki tüm dökümanlara yönelik eksik kavram,özdeyiş ve düşünce yanılgılarına yönelik eleştirel ve daha yapıcı alternatifleri ileri süren lisans,yüksek lisans ve doktora tezleri çalışmaları yapılmalıdır.Gerekirse deneyimlere ve yeniliklere daha yapıcı eleştiri kurallarını içeren dersler açılmalıdır.Selçuk İNCE

C 42.Düşünce yanılgısı bence düşünce bozukluğudur yada yanlış düşünmektir.Kavram yanılgısı ise kavramları yanlış anlamlandırmaktır.Aslında Eğitim doğru bir şekilde verildiği takdirde liyakatlidir.Alınan eğitimde değişmezlik söz konusu olabilir. Ayşegül CAN

C 42 D üşünce-Özdeyiş-Kavram Yanılgısı:Bir konu,kavram,fikir,….v.b hususlarda kişinin doğru bildiğini zannedip bunu doğru olarak kabul edip aldanmasıdır.Her konuda olduğu gibi eğitimde de özellikle sistemin işe yarar olduğunu zannedip hataya düşüp aldanmasıdır. Hatice KAPLAN

C 42. Fikrim yok. Kübra Sivri

C 42.Düşünce yanılgısı; Düşünme sonucu olan görüş, mutalaa, fikir hatalarına düşme.

         Özdeyiş yanılgısı; Bir duyguyu, düşünceyi, seçkin bir ilkeyi kesin bir biçimde genellikle kim tarafından söylendiği bilinen sözlerin yanlış yorumlanmasıdır.

         Kavram yanılgısı; Bir nesnenin zihindeki soyut ve genel tasarımında yanılgıya düşme.

         Eğitim insanların davranış ve davranış potansiyelini değiştirmeyi amaçlar. Eğitimde algı yanılgısına düşülmesi durumun insanların ahlaki seviyeleri de yanılgıya göre yön alır. Eğitim, hataların telafisinin zorluğuyla insanları güzel ahlakla donatmaya çalışır. Düşülen en küçük yanılgı eğitilen insanların yollarından sapmasına neden olabilir. Erdoğan AKÇİÇEK  

C-42.gerçekleri ve doğruları yanlış bilmektir. Eğitim bilime dayandığı için değişmezdir. . Ramazan BORAN

C.42.Fikrim yok. İHSAN YILDIZ

C 42.Düşünce,kavram yanılgısı bir kişinin bilinçli veya bilinçsiz olarak bir konu hakkında yanlış bir çıkarsamada bulunmasıdır.Algıda değişmezlik ise aslında gerçek olarak kabul edilen kişiye göre değişik sonuçlar barındırmayan kavramlardır. .Ercem Çağdaş ZOBAR

C 42.  Düşünce her şey hakkında fikir yürütmek. Kavram yanılgısı insanların kavramları yanlış Yorumlamasıdır. Özdeyiş ise özlü söz manasındadır M. Akif TİRYAKİOĞLU