76.Evrim, Siyaset, Bilim, Laiklik, Klonlama, Büyük Patlama Kuramı, Dinler Arası Diyalog Aramak... vb dine aykırı olabilir mi?
İpucu;Hiçbir şey dine(İslam’a) aykırı değil ve dini (İslam'ı) aşamaz. Ancak bir şeyin dindeki doğru konumu ve hayata doğru yada liyakatli uygulanış biçimi çok önemlidir.  Yani helale aykırı oluşu dine aykırılığı karıştırmamak gerekir. Helale aykırı oluşu dine aykırıdır diye algılatmak ve algılamak büyük bir düşünce ve liyakat yanılgısıdır.
-Her akıllı yaratığın;düşüncesini kuran ilmi çerçevesinde yeşerterek yitiği olan ilmi bu bilgileriyle ilişkilendirmesi önemlidir. İslamiyet’in içinde Yahudi, Nasrani, diğer din ehlini konumlandırırken İslam’ın Hz. Peygamber AS’A intikal yılları ile asrımızın koşullarını doğru ve liyakatli güncellemek gerekir.
-Kendi fıtratını çevrede, kuranda ve dinde doğru-verimli konumlandırma takva ile doğru orantılıdır.
-Kendini liyakatli konumlandıran fert ve toplumların ürettiği;zihinsel, düşünsel, nesnel, termal, kızıl ötesi, sanal, dijital…vb her hayat enerjisinde tüm yaratıklar hayır görür ve kendiside dininde ve çevresinden hayır görür.
-Fert toplum, devlet, aile…vb  bazında Dininde hayır görme oranı  liyakatli ve doğru tercihlerle doğru orantılıdır. Örneğin ceddini, cebini ve kendini aşamayan nefsini aşmış sayılmaz ve kendini çevresinde liyakatli konumlandırmaz.. Nefsini tanımayan rabbini tanımaz.
-Asrının değişimlerini ve değerlerini inanç sistemine doğru güncellemeyen imamlar toplumun baş belası cahillerdir.
-Diniyle alışveriş yapan  fert ve kavimlerin dinine ve inancına Allah CC’HUN icabet etmese dininde hayır göremez ve dini-inancının vecibelerini yerine getirse bile inancı asrının afetlerinden onu koruyamaz(inancından hayır görmezler) Dininizle alış veriş yapmayınız/Ayet var.

 

C.76.Bence dine aykırı değil.Tabi bunları yaradılışın merkezine yerleştirmediğimiz sürece.Evrim,Bilim…gibi konuları araştırdıkça var oluş nedenin anlamak o ayrımı yapmak karşılaştığımız mucizelerle daha da netleşir.Dinler arası diyalog ise aradaki farkı görmek ve göstermek için iyi bir fırsattır.Karşılaştığımız dinin eksikliğine bakarak dinimizin üstünlüğünü anlayabiliriz ve belki onları da buna inandırabiliriz. Zuhal YILDIZBAŞ

 

C.76. Bunları araştırmak dini aşmaz fakat bunlara inanmakla ibadetimizi azaltıyorsak o zaman günaha girer.         Şaban DOĞAN

 

C.76.Evrim, laiklik, klonlama, büyük patlama kuramı, dinler arası diyalog aramak vb. dini kötülemediği reddetmediği sürece dine aykırı olamaz. Sonuçta Allah her şeyi araştırın öğrenin buyurmuştur.   Şahver ERTUNÇ

 

C.76. Hayır olduğuna inanmıyorum. İlk zamanlar da teknoloji gelişmediğinden ya da uzlaşma çok uzak bir terim olduğundan bunların olması dine aykırı veya sanki Allah’u Teâlâ’yı red eder gibi görünüyordu. Oysaki şimdi bu imkânlara sahibiz iyide neden araştırmayalım, neden uzlaşmayalım. Bir başkası başka dinde diye neden konuşmayalım veya neden etrafımıza sınırlar çizelim. Bence bu yanlış bir tavırdır. Allah’u Teâlâ insanlara zekâ vermiştir ki bu zekâyı yerinde saysınlar diye değil, kendilerini geliştirsinler diye vermiştir. Tabi bunları yaparken Allah’ın varlığını bir an olsun akıldan çıkarmamak kaydı ile yani kendimizi aşmadığımız sürece. Ki zaten nasıl çıkarıyorlar anlamıyorum. Çünkü bunları araştırırken mucizevî şeylere tanık oluyorlar, bu esnada Allah’u Teâlâ’yı binlerce kez anmaları gereken yerde bunların bazıları akıllarını yavaş yavaş yitirmeye başlıyorlar, Doğayı ilahlaştırmaya başlıyorlar. Ancak bütün tarih şahit ki Müslümanlar ne zaman dinden uzaklaşmış ise o zaman alçalmış, ne zaman dine sarılmışlar ise o zaman yücelmişlerdir.  Şöyle bir şey düşünsenize; önceden TV yoktu ama şimdi var ve yaşlı kesim bunu gördüğünde bunu şeytanın aracı olarak düşünmesi ne kadar gülünçse yanı başında duran güncel hayata da uzak durmak, araştırmamak o kadar cahilliktir.   Esengül MELEN

 

C.76.Hayır dine aykırı değildir; ama insanlar bu konulara farklı düşüncelerle saptırabiliyorlar. Yok insanın maymundan geldiğini, dünyanın bir patlamayla oluştuğunu… saptırılmış düşünceleriyle ifadelerini belirtiyorlar. Ama bilinçli adil bir araştırmayla dinler arası diyalogu aramak dine aykırı değil aksine din için iyi bir yöntemdir. Tülay KORKMAZ

 

 

 

 

C.76.Dine aykırı olan hiçbir şeyin önemi yoktur bu yüzden dine aykırı yapılan deneyler fikirler öneriler geçersizdir münafıkların işidir.  Figen ÜLKER

 

C.76. Evrim, laiklik, klonlama, büyük patlama, dinler arası diyalog dine aykırı değildir. Aslında hiçbir şey dine aykırı değildir. Çünkü aykırı diye düşünülen şeyler aslında zaten dinin içinde olan, araştırılması gereken şeylerdir. Çağın değişimlerini, konularına ayak uyduramayan doğru olanı öğrenmeyen kimseler en büyük cahillerdir. Bunları araştırmayıp doğru öğrenmeyenler dine aykırı deyip geçiştirenlerdir. İşte bu yüzden bunlar cahillikten başka bir şey değildir. Vildan BAYKAR

 

 

C.76. Dini bazı kavramların içinde eritmek değil esas olan, bu kavramları dini içinde asimile edip doğru yerleştirmektir. Din, vahşi insan tipinin her yaptığını kabul etmek zorunda değildir. Gülistan DİKSİN

 

C.76.Dine aykırı değildir bence. Çünkü din bunların hepsini tek tek çürütecek kadar yeterli donanıma ve güzelliklere sahiptir. Bunlar dinin kendi güzellikleri yanında zerre miktarı kadar küçük ve eksik değersiz kalır. Tahir İGİT

 

C.76. Hiçbir şeyin dini aşamayacağı için bunlar dine aykırı değildirler. Sadece bunların dinde doğru konumlandırılması ve hayata doğru bir şekilde uygulanması çok önemlidir. Hüseyin HASIRCI

 

C.76.  Bazı durumlarda olmayabilir. Fakat bazı durularda aşırıya gidilmekte ve bu durum din’e aykırı

düşmektedir. Örneğin, insan klonlanarak çoğaltılması din’e aykırı bir durumdur. Klorlamanın iyi yönleri

de vardır. Nesli tükenmekte olan bir türün yok olmaması için onu belli bir sayıya kadar klonlanabilir.

Burada maksat doğal dengenin bozulmaması için kopyalama yapılmıştır. İsmail TOPAL

 

C.76. Aykırı değildir. Ancak bunların dinde uygulanışları önemlidir. Klonlama, büyük patlama kuramı, evrim dine uygulanamaz veya bir araç olarak dinde gösterilemez. Bunlar İslami açıdan yanlış bilgilerdir. Ancak diğer alanlar, din aşılmadığı sürece, bir nebze uygulanabilir.  Mehmet Rasim AKSUNGUR

 

C.76.Evrim, laiklik, klonlama ve büyük patlama kuramı gibi kavramları dindeki yerini aşmayacak boyutta düşünülebilir ancak dindeki konumunu kaybettiği anda insanın yanlış yerlere yönelmesine sebebiyet verebilir. Bundan dolayıdır ki  bu kavramları düşüneceğimiz zaman dini aşmayacak boyutta düşünmemiz gerekir.  Oğur ABAY

 

C.76.Hiç bir dine aykırı olmaz.Ancak evrim teorisi gibi bir düşünceyi savunmak akılsızlıktan öteye geçemez.Klonlama da ise günümüz insanının  bu işi  kullanacakları yere kötü amellerine mal ediyorlar.Herkes estetik ve güzelliğin esiri olma peşinde koşturuyor buda dinimizce uygun bir davranış değildir.Büyük patlama ise böyle bir şey yoktur.Çünkü patlamanın olması için bir enerji gerekli bu enerji nerden geliyor.Ayrıca enerji vardan yok yoktan var edilemez onun için her şeyin başlangıcını yaratan ilahi bir güç vardır. Abdullah MÜZENNET

 

 

C.76. Hiçbir şey dine aykırı değildir. Önemli olan nasıl algılandığı ve nasıl uygulandığıdır.  Damla TOPCU

 

C.76. Bu tür şeyler dine aykırı değildir. Fakat burada önemli olan bu tür davranışların dine karşımı din için mi kullanıldığı görüşüdür. Dini karalamaya yönelik çalışmalar yapılmadığı sürece bunlar din içinde konumlandırılabilir.Adil ERDOĞAN

 

C.76. Hiçbir ilmi konu dine aykırı olamaz ama gerçeği öğrendiyse insan. Nihat ÇALKAN

 

 

C.76.)hiçbir şey dine aykırı olamaz çünkü din Allah tarafından gönderilmiş ve hiçbir dinin üzerinde olamaz ancak bütün faaliyetlerin kullanma yerleri yararlıdır bir siyasetçi dini kullanarak bir yere vermenin dinen oranı diyalog insanlar için gereklidir çünkü insanlar arası diyalog dinlerin bir birleriyle alışverişlerini sağlarlar yanlış bir şeydir. Erdal İNCİ

 

C.76.Hiç bir şey dine aykırı olamaz. Emre ŞAHİN

 

C.76.Dine hiçbir şey aykırı olamaz, dini aşamaz, evrim, laiklik, klonlama bunların hepsi düşünülse bile bizim bunlara olan inancımız önemlidir, eğer biz bunları bu günkü asrın getirdikleriyle güncellersek ve dinimize bir zarar vermeden düşünürsek dine aykırı olmaz. Saime SAVDA

C.76. Doğruluk veya yanlışlık bir kavram üzerinde sadece sözcük bazında sınırlandırılmamalıdır. Mevzubahis kavram veya durumların yapısı, uygulanışı ve içeriği ile birlikte o durum ve kavramlara yönelik bakış açılarının muhteviyat, amaç ve yöntemleri de önemlidir. Bir konunun dine aykırılığı o konunun değerlendirilme ve uygulanma biçimiyle birlikte o konuya bakış açısıyla ilgilidir.

 Emrah ÇUBUKÇU

 

C.76. Hiçbir şey  dine aykırı olamaz evrenin oluşumu, canlıların gelişimi,klonlama, laiklik belki de dinin bilime getirdiği  açıklamaların ispatıdır.Laiklik dinler arası diyalog da günümüzde en çok tartışılan konulardır ve bu  zaten dinlerin ortaya koyduğu kavramlardandır. Fatih EKECİK

 

C.76.Bu sıraladıklarımız, dine bir engel olmaz ve dini aşılayamaz. Çünkü dinin kanunu ve kuralı bellidir. Davut ARABİ

 

 

C.76. Hiçbir din teknoloji gelişmeleri değişimleri ve kuramları reddetmez çünkü bu çalışmaları tamamı da yaratıcının bilgisini ortaya koyarlar. Yani yaratıcı ispat ederler. Dinlerin en temel amacıda budur. Dolayısıyla bu tür çalışmalar dine aykırı değil dinin tamamlayıcılarıdır. Fikriye YAŞAR

 

 

C.76.  Bazı durumlarda olmayabilir. Fakat bazı durularda aşırıya gidilmekte ve bu durum din’e aykırı düşmektedir. Örneğin, insan klonlanarak çoğaltılması din’e aykırı bir durumdur. Klonlamanın iyi yönleri de vardır. Nesli tükenmekte olan bir türün yok olmaması için onu belli bir sayıya kadar klonlanabilir. Burada maksat doğal dengenin bozulmaması için kopyalama yapılmıştır.      Kadir GÖKPUNAR